Salgsbetingelser nett

SALGS- OG LEVERINGSBETINGELSER FOR PRODUKTER FRA NORFLOOR AS

Last ned våre salgs- og leveringsbetingelser her

SALGS- OG LEVERINGSBETINGELSER FOR PRODUKTER FRA NORFLOOR.NO

Generelt

Her finner du en oversikt over de betingelsene som gjelder når du skal handle på Norfloor.no. Alle våre handelsvilkår er selvfølgelig i tråd med norsk lovgivning hva gjelder forbrukerkjøp og gjelder for alt salg av varer og tjenester (produkter) fra www.norfloor.no til norske forbrukere. Forbrukerkjøp er blant annet regulert i forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, markedsføringsloven, personopplysningsloven, e-handelsloven og kredittkjøpsloven. Følg lenkene til disse lovene hvis du vil ha mer informasjon om dine rettigheter og plikter ved kjøp. Handelsvilkårene utgjør sammen med din bestilling, bekreftet gjennom en ordrebekreftelse, det samlede avtalegrunnlaget for kjøpet.

Avtalen

Avtalen mellom kjøper og selger består av opplysningene selgeren gir om kjøpet i bestillingsløsningen i nettbutikken (herunder blant annet opplysninger om varens art, mengde, kvalitet, andre egenskaper, pris og leveringsbetingelser), eventuell direkte korrespondanse mellom partene (for eksempel e-post) samt disse salgsbetingelsene. Ved motstrid mellom opplysningene selgeren har gitt om kjøpet i bestillingsløsningen i nettbutikken, direkte korrespondanse mellom partene og vilkårene i salgsbetingelsene, går direkte korrespondanse mellom partene og opplysningene gitt i bestillingsløsningen foran salgsbetingelsene, så fremt det ikke strider mot bindende lovgivning.

Parter

Selger er: Norfloor AS registrert i Brønnøysund-registeret (www.bbreg.no) med org.nr. 914 892 821, Strømsveien 325, 1081 Oslo telefon 22 81 27 00, telefaks 22 81 27 16, e-post post@norfloor.no og blir i det følgende benenvt “vi” eller “oss. Kjøper er den person som er oppgitt som kjøper i bestillingen, og blir i det følgende benevnt “du”, “deg”, “din” eller “ditt”.

Priser

Prisene, som er oppgitt i Norfloor nettbutikken, inkluderer merverdiavgift og gjelder kun Norfloor sin nettbutikk. Opplysninger om de totale kostnadene kjøperen skal betale, inklusive alle avgifter (merverdiavgift, toll, og lignende) og leveringskostnader (frakt, porto, fakturagebyr, emballasje med videre) samt spesifisering av de enkelte elementene i totalprisen, gis i bestillingsløsningen før bestilling er foretatt. Ved leveringer til Norfloor Alta, Lofoten, Grimstad, Haugesund, Risør, Kvinesdal, Mo I Rana og Tromsø kan fakt kostnader tilkomme.

Opplysninger gitt i nettbutikken

Vi tilstreber å gi deg så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive-/ trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte. Videre forbeholder vi oss retten til å kansellere din bestilling eller del av denne, dersom produktet er utsolgt. Ved utsolgtsituasjoner vil du få melding om dette, eventuelt sammen med informasjon om hva vi kan tilby i stedet. Du vil få muligheten til å akseptere vårt nye tilbud med de endringer vi angir i forhold til din bestilling, eller kansellere bestillingen.

Avtaleinngåelse

Avtalen er bindende for begge parter når kjøperens bestilling er mottatt av selgeren og kjøpesummen er mottat fra kjøper. En part er likevel ikke bundet av avtalen hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.

Levering m.v.

Levering av varen fra selgeren til kjøperen skjer på den måte, på det sted som er angitt i bestillingsløsningen i nettbutikken. Om intet annet er særskilt avtalt, gjelder INCOTERMS 2000, CIF hentested eller mottagers adresse på gatenivå. Innbæring, montering eller annen godshåndtering på mottagers adresse er ikke inkludert, med mindre dette er spesifisert i en skriftlig avtale. Normal leveringstid er 2-5 virkedager såfremt alle varer var på lager ved bestillingstidspunkt. Ordrer sendes kun ut komplett når alle varer er på lager. Ønskes en bestilling dellevert må dette avtales. Ta kontakt for evt. pris for å få en bestilling dellevert. Leveringstid som er oppgitt i nettbutikken, er ment som veiledende. Norfloor står ikke under noen omstendigheter økonomisk ansvarlig for forhold eller konsekvenser, som skyldes forsinkelser utenfor vår kontroll. Alle produkter der leveres av Bring Logistics herunder større varer som for eksempel dusjkabinett, fliser, badekar og lignende blir kun levert på oppgitt gateadresse. Sjåføren har ikke anledning til å bære dette inn til i hus eller leilighet. Ønskes det bæring inn i hus eller leilighet må dette avtales med Norfloor på forhånd. Bæring er en tilleggstjeneste hvor pris og forhold må avtales på forhånd.

Betaling

I nettbutikken kan du betale med Visakort, Diners og Mastercard. Beløpet blir reservert ved bestilling og belastet kredittkortet når varen sendes fra oss. Alle transaksjoner håndteres av BBS og er SSL kryptert.

Angrerett

Angrerettloven gir deg rett til å angre ditt kjøp. Angreretten gjelder for alle våre varer.
Angreretten forutsetter at du senest innen 14 dager etter at du mottar leveransen gir oss melding om dette (angrefrist). 
Dersom du ikke har mottatt angrerettskjema enten i ordrebekreftelsen eller ved levering av produktene, utvides denne fristen til tre måneder. For at angreretten skal kunne gjøres gjeldende, må produktet være levert oss i samme mengde og stand som du mottok den.
Alle produkter skal leveres tilbake til oss innen rimelig tid. Eventuell returforsendelse må betales av deg. Vi har risikoen for transporten tilbake til oss. Vi er forpliktet til å betale tilbake til deg det du har betalt inkludert frakt/porto for forsendelsen etc. til deg. Tilbakebetaling skal finne sted innen fjorten dager etter at vi mottar produktet fra deg eller henteseddel eller produktet er stilt til rådighet for oss. Produktet sendes tilbake til oss, om mulig i originalemballasje, sammen med angrerettskjema. Nærmere opplysninger om hvordan du benytter deg av angreretten, fremgår av angrerettskjemaet.

Undersøkelse av varen

Når kjøperen mottar varen, anbefales det at han eller hun i rimelig utstrekning undersøker om den er i samsvar med bestillingen, om den har blitt skadet under transporten eller om den ellers har mangler. Hvis varen ikke samsvarer med bestillingen eller har mangler, må kjøperen melde fra til selgeren ved reklamasjon

Personopplysninger

Når du handler hos Norfloor, oppbevarer vi blant annet navn, adresse og e-postadresse. Dette er informasjon vi trenger for å levere varene til deg, og for å kontakte deg om forhold i forbindelse med bestillingen. Vi er dessuten pålagt å oppbevare denne informasjonen i forbindelse med regnskapsføring, avgiftshåndtering og eventuell garanti-/returhåndtering, slik at denne historikken ikke kan slettes. Kortnummer oppbevares ikke av Norfloor utover det som er nødvendig for å sikre effektiv håndtering av eventuelle problemer med belastning, oppheving av reservasjon og kreditering. Vi samler også inn og oppbevarer loggdata som hvilke kategorier og produkter man kikker eller søker på, for å kunne lære hva våre kunder er opptatt av, samt forbedre produktutvalg og tilbud. Informasjonen benyttes også for å produsere trafikkstatistikker for bl.a. kapasitetsplanlegging. Norfloor selger ikke personopplysninger til tredjepart, og vi bytter eller videreformidler heller ikke slik informasjon med tredjepart. Norfloor ved administrerende direktør er ansvarlig for behandlingen av personopplysninger som beskrevet ovenfor

Reklamasjoner

Det påhviler kjøper umiddelbart ved levering å undersøke varens tilstand og i tilfelle mangler, straks og senest innen 8 dager, å reklamere skriftlig. Kunden er selv ansvarlig for å montere riktig flis. Pakkefeil fra Norfloor, feil vare i emballasje, skadet flis, eller åpenbart synlige produktfeil, er kundes ansvar å oppdage og legge til side før montering. Dette gjelder uansett om Norfloor, fabrikk, transportør eller 3.part har kommet i skade for å levere feil vare.

Tvister

Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan du bringe saken inn for Forbrukerrådet i nærheten av der du bor. Alle tvister skal løses etter norsk rett. Bringes saken inn for domstolene, skal den avgjøres i selgers verneting.